Razgovor za posao na koji ste pozvani ima za cilj da vas poslodavac bolje upozna i uveri se u kojoj meri posedujete potencijal za ostvarenje ciljeva kompanije. Na samom putu do ostvarenja korporativnih ciljeva predstoji niz izazova koje je neophodno rešiti. Zaposelni u sektoru ljudskih resursa i poslodavci traže kandidate koji poseduju znanje, veštine i spremni su da se prihvate i reše postojeće probleme u poslovanju.
Tretirajte razgovor za posao kao poslovni sastanak, ne kao ispitivanje na kojem ponavljate već deseti put istu priču kojom predstavljate sebe, prepričavajući informacije iz biografije. Tokom razgovora trudite se da budete što prirodniji vodeći računa da vaše ponašanje bude u skladu sa poslovnim normama i običajima. Izbegavajte uopštene i tipske odgovore o kojima čitate u priručnicima za zapošljavanje. Koren reči „interview“ znači između. Razgovor treba da bude opušten i da konverzacija teče dvosmerno, vodeći računa da se sam razgovor ne pretvori u „apel za pomoć“ kako vam je posao neophodan. Ponudite inovativna rešenja u poslovanju koja će doprineti razvoju i modernizaciji poslovanja, istaknite važe najbolje rezultate rada i ostvarene projekte na predhodnom radnom mestu.
Deo razgovora o visini zarade, broju dana godišnjeg odmora i drugih beneficija koje nosi radno mesto ne insistirajte dok se niste uverili da se budući poslodavac odlučio za vas. Ako se od vas zahteva da kažete očekivani iznos zarade, predhodno se informišite o visini zarada na istim ili sličnim pozicijama u grani poslovanja u kojoj vaš budući poslodavac posluje i slobodno recite iznos koji očekujete.
Piše: Uglješa Atanacković, vlasnik agencije za ljudske resurse HR Road